VÝMĚNA A REPAS TURBA AUDI Q5

VÝMĚNA TURBA A KLADKY - AUDI Q5
Přátelé, jak jsem již v minulé relaci o Audi Q5 psal o výměně napínací kladky, došlo na ní znovu. Tentokrát ale v souvislosti s výměnou turba. Začalo to tak, že se v autě asi před třemi měsíci rozblikala, asi na 10 vteřin, kontrolka „žhavení". Ta ale pak zhasla, aby se po dvou měsících znovu, tentokrát ale rozsvítila. Problém nastal pro velký úspěch, stejně jako incident s Fabií, v Nové Pace. Auto přestalo táhnout a jelo do kopce sotva 40 km/h. Na diagnostice se přišlo na nejspíše špatný ovladač turba. Za opravu si v servisu řekli přibližně 65 000 Kč. To samozřejmě nepřipadá v úvahu, proto jsem se do opravy pustil sám. Tento díl bych tedy pracovně nazval: Výměna turba v domácích podmínkách svépomocí - aneb jak ušetřit 60 000 korun. Klasicky podotýkám, že jsem to nikdy předtím nedělal. Jediné co, tak tu kladku už jsem jednou měnil. Jelikož bylo přes den vedro, tak jsem ve dvě ráno povolal partu přátel - Natku, Kubu a Milana, a pustili jsme se do práce. Kladka byla tentokrát za dvě hodiny vyměněna. Další den jsem se pustil do demontáže turba. Jelikož to vymyslel někdo od počítače, tak se k několika matkám nedalo dostat, takže jsem musel upravit tři klíče a jeden si vyrobit. Když jsem turbo vyndal, odeslalo se na repas do Strakonic, kde ho za 6 000 korun opravili a ještě k tomu poslali nová těsnění. Turbo jsem namontoval během čtyřech hodin zpět, nalila se voda a hurá startovat. Zatím se nezadřelo, takže olej nejspíš nikde neteče.