VÝMĚNA ROZETY A SPOJKY NA YAMAZE YBR 125
13.02.2022 19:15
PŘÍPRAVA YAMAHY NA SEZÓNU 2022
Přátelé, po nějaké době vás zdravím u nového příspěvku, tentokrát na téma přípravy Yamahy na nadcházející sezónu. Jelikož jsem ke konci minulé sezónu sjezdil druhou rozetu, byla na čase její výměna. Sundal jsem tedy zadní kolo a rozetu vymontoval. Zároveň, když už byla rozeta venku, jsem v implementoval nové ložisko zadního kola, jelikož staré už mělo vůli. Nová rozeta byla kvůli větší životnosti zakalena. Rozetu jsem tedy nasadil na unašeč a společně s celým kolem jsem ho namontoval zpět do kyvky. Neopomněl jsem ani nový řetěz. Jelikož ale starý řetěz neměl spojku, tak jsem se držel nikoli přísloví ,,Když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo", ale ,,Když kladivo nemůže, flexa pomůže" a řetěz jsem s její pomocí odstranil. Jelikož pneu bylo měněno na konci minulého roku, nebylo třeba jej řešit. Dále byla na řadě spojka, která už v říjnu vypověděla službu. Jelikož jsem spojku měnil naposled před lety na Pionýru, kde se spojka mění úplně jinak, tak bych rád podotkl, že jsem to na nové motorce klasicky nikdy předtím nedělal a spojku jsem na motorce měnil poprvé. Nejdříve bylo potřeba sundat nakopávačku, což byl oproti mé předchozí motorce lehký úkon. Rozdělal jsem i startér a skoro všechny šrouby na víku spojky. Ale klasicky inženýři z Japonska nemysleli a kvůli kříži jsem o půl jednoho centimetru nemohl vyndat poslední šroub. Takže povolit tři další šrouby na kříži a tři šrouby na výfuk a oboje ven. Jak kříž, tak výfuk. Poté, co jsem se na spojku konečně dostal, rozdělal jsem čtyřmi šrouby spojkový koš a lamely včetně podložek vyndat v pořadí, v jakém do koše byly zasazeny. Když budou nějaké lamely ještě k použití, můžeme si je uschovat pro příští použití :D Nové lamely do spojkového koše zasadíme tak, že vezmeme lamelu, nasadíme jí do koše, z hromádky, kde máme staré lamely vezmeme poslední lamelu, kterou vyhodíme a podložku nad ní zasuneme taktéž do spojkového koše. Tento postup opakujeme tolikrát, kolik máme lamel. Poté na koš nasadíme vrchní kovový kryt a čtyřmi šrouby ho do kříže připevníme. Dotahujeme až na maximum, ale na moment. Jelikož mám momenťák v ruce, tak jsem si ušetřil spoustu času, který jsem poté mohl věnovat opětovnému rozdělání koše, neboť jsem se neujistil, jestli je kryt koše zasazen na doraz, a lamely se mi v koši vrklaly. Poté, co máme hotovo, všechno zpět nasadíme a zakrytujeme. Pak už jen nalijeme nový olej. Já používám brutálně sportovní a závodní olej 20W50 :DD
Hodně zdaru při výměně spojek a rozet a do nové moto sezóny kolama dolů.